Implementatie huisstijl

Piet van der Putten is al sinds 1991 betrokken bij de toepassing van de Citroën huisstijl in Nederland. Soms betreft het werk eenvoudige aanpassingen aan een bestaand pand, maar het kan ook een complete nieuwbouw van een bedrijf zijn. Tussen 2010 en 2015 is in de gehele wereld de nieuwe huisstijl van Citroën en DS doorgevoerd, zowel aan de binnen- als aan de buitenzijde. Het werk hiervoor werd en wordt nog steeds centraal door Citroën in Parijs geregeld. Voor Nederland werd de opdracht voor de toen nog 160 bedrijven centraal gegeven aan twee architecten, waarvan wij er één zijn. In België werd er voor gekozen om een Citroën bedrijf (concessiehouder of erkend hersteller) zelf een architect te laten kiezen. Vanwege de eerder uitgevoerde centrale aanpak in Nederland konden wij echter ook hier een scherpe prijs aanbieden voor het maken van een APS. In België hebben we op deze manier ook ieder 40 rapporten gemaakt.

 

Opdrachten huisstijlimplementatie

Voor de huisstijl zijn algemeen geldende voorschriften gemaakt. Voor elk bedrijf maken wij voor u volgens deze voorschriften een rapport. (APS = Avant Project Sommaire of Préstudie). Het rapport heeft als doel de mogelijkheden te onderzoeken voor het toepassen van de huisstijl op een bestaand of een nieuw pand. In dit rapport worden plattegronden, gevels, interieurtekeningen en een 3D-tekening of fotobewerking van een bestaand pand en de bijbehorende kosten opgenomen. Het rapport zal ook een onderdeel zijn van het contract tussen de dealer (franchisenemer) en de importeur.

 

Uitwerking

Bij het opstellen van het basisrapport, de APS, bleek vaak dat er meer aanpassingen nodig waren, om deze doorvoer van de huisstijl mogelijk te maken. Soms ging het om gevelbekleding of een kleine verbouwing, maar ook kwam het voor dat een al in voorbereiding of geplande aanpassing als één geheel werd meegenomen met het huisstijlproject. Er zijn dus vele projecten uitgevoerd met extra werkzaamheden, die we als architect ook vaak, al dan niet deels of in samenwerking met lokale partijen, hebben uitgevoerd.

 

DS-Automobiles

Het merk DS (officieel DS-Automobiles) werd in eerste instantie geïntegreerd in de Citroën showroom gepresenteerd als de speciale Premium lijn van Citroën. De presentatie werd in de APS opgenomen als “DS-zone”. Inmiddels is DS een op zichzelf staand merk, als één van de drie merken van de PSA-Groupe. De PSA-Groupe bestaat uit de merken Peugeot, Citroën en DS. Het merk DS zal in de toekomst alleen worden verkocht in speciale DS-Stores. In het elders gepresenteerde project voor autobedrijf Ruesink in Doetinchem is de eerste DS-Store voor Oost Nederland opgenomen.

 

Nieuwe nieuwe huisstijl voor Citroën

Inmiddels is er een nieuwe aanpassing van het interieur van de showroom voor Citroën voorzien. Wij gaan ook deze vernieuwing doorvoeren in de Citroën showrooms.

Bel me terug

Bel me terug

Naam*
Telefoon
Voorkeur tijdstip:
   
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Bevestig dat u geen script bent door de karakters in het plaatje in te voeren.

Contactformulier

Contactformulier

Naam*
Email*
Telefoon
Bericht*
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Bevestig dat u geen script bent door de karakters in het plaatje in te voeren.